BMW serii 8 2018 – nowoczesna interpretacja luksusowego GT

BMW serii 8 pierwszy raz ukazało się w roku 1989. Było wtedy opisywane jako „sportowo-luksusowy samochód klasy wyższej”. Mogło się pochwalić nowoczesną jak na tamte czasy stylistyką i świetnymi silnikami V8 lub V12. Dzisiaj na ulicy nie zobaczymy już BMW 8 z XX wieku. Możemy za to zobaczyć jego kontynuację – BMW 8 2018.

BMW 8 2018
BMW 8 z Paris Moto Show
BMW 8 2018
BMW 8 z Paris Moto Show

 

 

 

 

 

 

 

Osiągi, możliwości i wymiary BMW 8

Dużym atutem BMW 8 M850i są osiągi. Mimo, że model określany jest jako GT, jego możliwości porównywalne są do samochodów sportowych. Przedstawiają się one następująco:

Konie mechaniczne: 530 przy 5,500 obrotów/min.

Moment obrotowy: 553 NM dostępne od 1800 obrotów/min.

Vmax: 250 km/h

0-100: 3.7 s.

Są to liczby porównywalne do swojego konkurenta – Mercedesa S63 AMG – mimo zauważalnie niższej ceny za dobrze wyposażony samochód. No właśnie, jakiej ceny?

BMW 8 cena w konfiguratorze

Samochód po wielu zapowiedziach pojawił się w końcu w konfiguratorze BMW – cena za wersję podstawową to kolejno:

476 000 PLN za wersję 840d xDrive Coupe – silnik diesla o mocy 320 KM i przyspieszeniem od 0-100 w 4.9 sekundy.

589 500 PLN za wersję M850i xDrive Coupe – silnik benzynowy o mocy 530 KM i przyspieszeniem od 0-100 w 3.7 sekundy.

Tak, to są ceny podstawowe. Naturalne jest jednak, że z salonu nie wyjedzie samochód w takiej wersji – jak drogie może więc być to auto? Sprawdziłem to.

Naturalnie wybieramy opcję M850i – nie będziemy się przecież ograniczać do diesla w samochodzie który ewidentnie dieslem być nie chce! Starujemy więc z pułapu 589 500 PLN. Pierwszą opcją jest wybór lakieru – w BMW 8 powinniśmy wyglądać poważnie, więc wybierzemy kolor „Czarny Carbon” w cenie 5664,00 PLN. Skromnie, ale godnie.

Wygląd zewnętrzny dopełnimy 20 calowymi felgami w cenie 0 PLN. Po skonfigurowaniu pojazd prezentuje się tak:

Wygląd BMW 8 z konfiguratora BMW

Kolejnym etapem jest konfiguracja wyglądu wnętrza. Jako entuzjasta białych tapicerek wybrałem jasną skórę. Kosztowała ona … 0 zł! Kolejne zaskoczenie w segmencie premium. Jedyny dodatkowy koszt przy konfiguracji wnętrza to 1030 zł za pakiet wykończenia drewnem. Wewnątrz samochód prezentuje się następująco:

Wygląd BMW 8 z konfiguratora BMW

Skoro wygląd mamy już za sobą przechodzimy do pakietów. W moim przypadku kompozycja Individual nie jest konieczna – biała skórzana tapicerka wygląda bardzo dobrze i nie wyobrażam sobie w jaki sposób mógłbym to poprawić. Załóżmy jednak, że mamy od dawna skrywane marzenie o fioletowych fotelach. Czemu nie? Będzie nas to kosztować dokładnie 16 735 PLN.

Przechodzimy teraz do opcji. Ich lista nie jest długa, a jedyną sensowną propozycją jest Driving Assistant Professional. Odpowiada on m.in za aktywne regulowanie prędkości (czyli jeśli się zagapimy, wciśnie hamulec w podłogę), zawiera się w nim także asystent pasa ruchu działający do 210 km/h. Opcja ta będzie nas kosztować 9578 PLN.

Po wybraniu ostatniej opcji stwierdziłem z zaskoczeniem, że cena samochodu to 615 813,00 PLN. Oznacza to, że wybrane wyposażenie dodatkowe kosztowało zaledwie ok. 23 tysiące. W przypadku innych marek premium z tego segmentu spokojnie można w tym miejscu dostawić jedno zero. Samo BMW oferuje przecież dodatki do niektórych modeli za 1/3 ich ceny. Skąd ta różnica?

Nie wiem. Istnieje możliwość że niektóre opcje nie zostały jeszcze dodane do konfiguratora, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. Być może cena samochodu zawiera w sobie większość dodatków za które w innych modelach trzeba dopłacić?

Fakty i ciekawostki dotyczące BMW 8

Jak każdy nowoczesny samochód, BMW serii 8 odróżnia się od konkurencji kilkoma detalami. Na przykład?

BMW 8 w standardzie oferuje szklane wstawki dla gałki skrzyni biegów, kontrolera iDrive, przycisku start/stop i pokrętła służącego do regulacji głośności.

Niestety, nie można powiedzieć że BMW jest w tej kategorii pionierem – szklaną gałkę do zmiany biegów pierwsze zaproponowało Volvo w swoim flagowym S90. Mimo to, jest to konstrukcja stosunkowo ciekawa. Można zadać pytanie, czy szklana powłoka sprawdzi się w codziennym użytku – mówimy tutaj nie tylko o wytrzymałości ale też o ergonomii. Ja osobiście nie chciałbym dotykać lodowatej gałki po każdym wejściu do samochodu, choć, gdyby ktoś dał mi BMW, to pewnie jakoś bym to przeżył.

BMW M850i to drugi najszybszy samochód tej marki…

zaraz po BMW M5. Z czasem 0-100 na poziomie 3.7 sekundy, ustępuje liderowi zaledwie o 0.4 sekundy. Zaraz za serią 8 pojawia się BMW M6 Competition z czasem 3.9 sekundy. Co ciekawe, model ten ma ponad 80 koni mechanicznych więcej. Technologia idzie do przodu i samochody nie konkurują już na moc i wielkość silnika, tylko na osiągi. I dobrze.

 

Dodaj komentarz